StirileRoyal

The Gamblers Heaven!

luni, 21 februarie 2011

http://www.poker-maniac.net/080303ferguson1000h.hmedium.jpgProfesionistul din echipa Full Tilt Poker explică diferența dintre un bluff și un semi-bluff și demonstrează principiul cu o mână pe care însuși Chris Ferguson a jucat-o la Full Tilt Poker.

Văd în ultimele zile tot mai mulți jucători care dau raise și re-raise cu nimic, bluff-raise, fără vreo șansă reală de a câștiga un pot. Eu când merg pe un bluff-raise, aș vrea să am un fel de variantă de scăpare, o posibilitate să completez o carte câștigătoare, o șansă de a câștiga dacă sunt plătit. Bluff-raise-urile mele tind să fie mai mult semi-bluffuri. Acum, întrebarea este: când să încerci un semi-bluff?

Un semi-bluff e indicat când există o șansă mare ca adversarul tău să arunce o mână mai bună. Dacă nu aruncă mâini care le bat pe ale tale, nu este un bluff. Oricum, nu este necesar să mizezi ca să bați aceste mâini. Asta pentru că un alt ingredient este să te descurci bine împotriva mâinilor pe care adversarul va da call.
Mai clar, dacă nu reușești să îl faci să arunce, chiar dacă te plătește, există o șansă prin care poți câștiga potul, unul masiv.

Iată o mână în care am mers pe un semi-bluff și am dat re-raise: masă de 1$/2$ NLHE, 9 jucători, poziția UTG+3, chipuri efective de 80 blinduri mari.

Aveam {7-Clubs}{8-Clubs}. Toți au aruncat cartea până la mine, iar eu am făcut un raise ușor. NU am o mână foarte puternică și nu aș face întotdeauna această mișcare, dar cred că este important să joci din când în când câte o asemenea mână aflat într-o poziție inițială timpurie. Am dublat blind-ul și toți au aruncat cartea până la jucătorul care plasase blindul mare. Acesta a plătit.

În acest moment, putea să aibă cam orice, din moment ce raise-ul meu fusese minim și mulți jucători ar da call aici cu o gamă de cărți destul de largă. Dar un avantaj mare pe care îl am este cel al poziției și mă ajută că am dat raise înainte de flop, deci reprezint o mână mult mai puternică decât am în realitate.

Pe flop vine {9-Clubs}{10-Diamonds}{3-Diamonds} – am un draw decent aici. Mă plasez în partea inferioară a unei posibile chinte (dacă pică un valet, adversarul meu poate avea K-Q și aș avea probleme), dar pot să merg pentru o chintă deschisă la două capete, ceea ce este de fapt o mână destul de puternică.

El dă check, iar în acest moment trebuie să mizez, evident. De fapt este de așteptat să mizezi când ești cel care a demonstrat agresivitate în pre-flop, iar acesta este un caz clar unde mutarea corectă este să pariezi. Așa că plasez 5$, moment în care adversarul meu face 19$. Mulți oameni s-ar putea gândi să arunce această mână, dar mie nu îmi place să renunț la această mână, dar nici nu vreau să dau aici call pentru că este o mână destul de slabă.

Așa că apelez la un re-raise semi-bluff și duc totul la 49$. Vreau să pun presiune pe adversarul meu. Am două capete deschise pentru o chintă virtuală și împotriva cărților pe care le-ar putea avea el aici, am șanse destule cât să joc. Chiar dacă ar avea un set, eu tot aș avea opt posibilități.

Așa că am opt variante împotriva multora din mâinile lui și cred că aici l-aș putea determina să arunce de cele mai multe ori cartea. Dacă are un nouar, pot să îl fac să arunce asta – poate chiar și o pereche de decari. Iar dacă are într-adevăr o carte colosală, tot păstrez opt variante să completez chinta.

Mâna din exemplu s-a încheiat cu bine. Reraise-ul făcut în semi-bluff nu a fost plătit și am câștigat potul în acel punct.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu